Friday 10 August 2012

update from working mummy

Assalamualaikum =)

hi guys! how's everyone? 
how's raya preparation?
how's your wallet and purse?
ahaha




I'm here doing fine! I've started working since the last two weeks. FYI, aku berulang sekarang dari MACHANG ke BINTANG. about 60++ kilometres.Pergi balik sama dengan berapa? 

So cam biasa hidup sebagai working mummy, 
7am at Bintang
2pm at Machang
begitulah hari-hariku

Bakal Guru Besar Paling Skema

By the end of this year, aku rasa aku boleh ganti Alex Young  merempit di litar F1.
Umar stays with his nanny kat Machang. Untung Umar ramai jaga dia. Tok Ayah ade, nenek ade,ayah ngah ade, mummy die yang comel ni pun ade, nanny die pun ade dua orang..hoho.

So raya ni camne? anybody buat open house?? ehehe.Sangatlah tak sabar nak jumpe semua orang =)

Ain asked for tazkirah Ramadhan...... aku tak retila tazkirah. but just a short advice je.so here are awesome Ramadhan advice for awesome people like youuuu^^-dariku yang amal ibadat pun masih kurang..T_T


seriously,grab your 'masa lapang' now as stated by ain..bila dah kawen, ada anak, we cannot just plan and do. sometimes planning tinggal planning. take this chance to  do heaps of ibadah, especially bulan puasa ni. sebab bulan ni lah ganjarannya LUAR BIASA BANYAK. Kalau boleh allocate duit siap2 for sedekah. sikit pun takpe asal ikhlas. lagi banyak lagi bagus. Kita tak mulia dengan apa yang kita ada, kita mulia dengan apa yang kita beri. insyaAllah=) Anyway, senyum pun sedekah kan..so senyummmmm (dengan ikhlas). 

oh aku bru tahu, kalau kite period, catatan amal ibadat kita tetap sama dengan masa kita tak period kalau kita memang rajin buat ibadat. wahhh!! Allah itu sangatlah MAHA PEMURAH. so jangan sedih2 kalau period k!kikiki.

Ape yang penting, doalah Allah bagi kita rasa nikmat untuk beribadat. Part ni kita selalu LUPA. Tapi selalu duk tanya, KENAPA SAYA MALAS SANGAT NI?? hoho. ni dah masuk 10 malam terakhir, tryla 'berlumba' membuat sebanyak mungkin ibadat. Tahun depan belum tentu jumpa Ramadhan lagi sekali. oh no T_T. kenapa cepat sangat masa berlalu.....

                                

"Ya Allah, kurniakan aku semangat untuk melakukan ibadah sebanyak mungkin dan terimalah ibadahku.."



Love,
Mummy Ida Hot Peri2












No comments:

Post a Comment

what say you? \(^.^)/